یوتیوب مارکتینگ چیست

یوتیوب مارکتینگ چیست

یوتیوب مارکتینگ چیست در سایت یوتیوبربلاگ میخواهیم به زبان ساده این موضوع را تحلیل کنیم تا متوجه شوید چقدر در ساخت یوتیوب میتوانید محصولات ارزنده به فروش برسانید. شرکت یوتیوب یکی از موفق‌ترین شرکتهای اینترنتی دنیا و بصورت مستقیم زیر نظر گوگل فعالیت میکند. این سیستم که توسط صدها مهندس برنامه ریزی شده است توانسته سیر تکامل خود را پشت سر بگذارد و حال به یک پلتفرم قدرتمند در جهت کسب و کار تبدیل شده است.

بازاریابی در یوتیوب شکل جهش یافته فروش در دنیای اینترنت است و جدای از سایت میتوانید در این پلتفرم به فروش بسیار خوبی دست پیدا کنید. اما هر چیزی نکات و ترفند خودش را دارد و اگر به آن اهمیت ندهید به هیچ عنوان دیده نخواهید شد. با توجه به اینکه میلیون‌ها ویدیو در Youtube آپلود شده پس فضای بزرگی با آن مواجه هستید که پیشنهاد میکنیم حتما به نکاتی که در ادامه برای یوتیوب مارکتینگ ارائه میشود دقت کنید.

هر ویدیویی که در یوتیوب آپلود میشود شامل عنوان، دیسکریپشن (متا)، کلمه کلیدی (تگ)، تصویر ویدیو می باشد که شامل یک صفحه اختصاصی برای آن است. پس باید در یوتیوب مارکتینگ به این نکات دقت کنید و کلمات یا جملات مناسبی را برای آن انتخاب کنید. اگر به نکاتی که توضیح میدهیم خوب عمل کنید قطعا درآمد خوبی را تجربه خواهید کرد.

عنوان و دیسکریپشن ویدیو در یوتیوب مارکتینگ

عنوان مهمترین بخش دیداری برای بازدید بیشتر ویدیوها است که کاربران را مجاب میکند تا بر روی آن کلیک کند یا خیر. هدف از عنوان نویسی تحریک افراد برای بازدید بیشتر بوده قطعا کاربران به اولین نکته‌ای که دقت میکنند همین موضوع بوده است. اما چطور میتوانیم بفهمیم که یک عنوان کاربران بیشتری را جذب کرده یا خیر. در این روش باید یک تست بطور همزمان انجام دهید با دو کانال متفاوت یک ویدیو را از دو کانال ارسال کنید و عنوان کلیپ اولی را جذاب بنویسید و عنوان دومی را بطور ساده بنویسید. خروجی کار را بعد از یک بازه زمانی مشخص مشاهده کنید. کلماتی مثل خفن، جذاب، حرفه‌ای، جامع، بهترین، و … میتوانند تاثیر مثبت در بیشتر دیده شدن شما داشته باشد.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای ویدیو

مهمترین چالشی که با آن مواجه هستید انتخاب کلماتی هستند که تاثیر مستقیم روی بیشتر دیده شدن ویدیوی شما دارد. علت کاملا ساده است از کلماتی برای در برچسب یا تگ استفاده کنید که مشابه موضوع ویدیوی شما باشد یا آن کلمات مفهموم ویدیوی شما را نیز برسانند. از همین جهت توضیه میشود حداقل 8 کلمه کلیدی با حول محور موضوع کلیپ خودتان استفاده کنید.

تاثیر عکس مناسب برای یوتیوب مارکتینگ چگونه است

عکس مناسب نمایانگر موضوع محتوای شماست که در شغل یوتیوبری باید تلاش کنید تا یک تصویر جذاب و کاملا حرفه‌ای برای آن انتخاب کنید. چیدمان تصاویر در کنار یکدیگر باعث میشود تا حس خوبی به کاربران بدهد. قرار گرفتن یک عکس بر روی ویدیو در کنار عنوان جذاب باعث میشود تا کاربران بیشتری در یوتیوب مارکتینگ به سما شما بیایند. لازمه این موضوع یادگیری آموزش فتوشاپ است که باید به آن مسلط باشید تا بتوانید تصاویر را از یکدیگر شناسایی کنید. پیشنهاد میکنیم که از تصاویر به پسوند png حتما برای کاور ویدیوهای خودتان استفاده کنید.

برندسازی در یوتیوب مارکتینگ چیست

منظور از برندسازی یعنی کاربرانی که کانال شما را دنبال میکنند همیشه به مجموعه شما مراجعه کنند و بجای اینکه بخواهند کلمات کلیدی در یوتیوب سرچ کند مستقیم اسم کانالتان را جستجو کند. همانطور که میدانید برند سازی کاری بسیار دشوار و سختی است و نیاز به زمان زیادی دارد. پس پیشنهاد میکنیم حتما یک لوگوی جذاب با مفهوم طراحی کنید و آن را روی پروفایل، کاور کانال و بالای تمام ویدیوهای خود قرار دهید. همچنین اسم برند خودتان را در کلمات کلیدی، عنوان، در ویدیو بصورت واترمارک و حتما از کاربرانتان بخواهید تا برند شمارا همیشه سرچ کنند.

ساخت پلی لیست برای بازاریابی یوتیوبری

پلی لیست یک بخش جدید در یوتیوب است برای افرادی که میخواهند ویدیوهای خود را دسته بندی کنند. این نکته حائز اهمیت است که اسم پلی لیست بسیار مهم است چون هنگام ساختن آن یک صفحه اختصاصی به آن تعلق میگیرد. اگر عنوان مناسب و متناسب با حرفه خود برای آن انتخاب کنید در سرچ نتایج گوگل نیز نمایش داده خواهد شد. حتما ویدیوهای خودتان را دسته بندی کنید تا کاربران براحتی بتوانند از آنها استفاده کنند.

ادامه دارد…

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در آکادمی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *